הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    ״מחקר חומרי״ – קול קורא למעבדת מחקר ופיתוח במרכז לאמנות דיגיטלית

    המרכז לאמנות דיגיטלית שמח לבשר על קול קורא חדש המזמין אמניות.ים ויוצרות.ים להצטרף למהלך מחקרי, חומרי וקבוצתי שיעסוק במושג ה״התנגשות״. שלושה חודשים של עבודה מרוכזת בסדנה ומפגשי למידה קבוצתיים. התוכנית מתקיימת במסגרת מעבדת מקס מלאכות ומכונות והמכון לנוכחות ציבורית הפועלים במרכז.
    מעבדת מקס מלאכות ומכונות היא מעבדה קהילתית לייצור ואמנות המשמשת מקום מפגש לחשיבה, פיתוח, יצירה ויצרנות. המקום מאובזר בכלים לייצור באמצעים דיגיטליים, חשמליים וידניים, ומאפשר לכל המעוניין והמעוניינת להתנסות בחומרים ובמכונות, לממש רעיונות בחומר, לייצר פריטים שונים ולנצל באופן נגיש ומזמין את הטכנולוגיות ואמצעי הייצור.
    המכון לנוכחות ציבורית מהווה פלטפורמה למחקר, לימוד ודיון באמנות ופעולה במרחב הציבורי המקומי. תכנית האירוח של המרכז נוסדה ב-2007 ואירחה עשרות אמנים ישראלים ובינלאומיים במשך השנים בפורמטים שונים של פעילות. התכנית הנוכחית מחברת בין שתי פלטפורמות ותיקות במרכז לחקירה שיתופית, ניסיונית, המשלבת מחקר חומרי עם מחקר מושגי במסגרת קבוצתית.
    בהתנגשות אנו מוצאים כוח יצירתי פורה שנולד מתוך מגע וחיכוך. מפגש, בדרך כלל טעון, לעיתים לא צפוי, שיש בו תשוקה ולעיתים גם אלימות. לוחות טקטונית מתנגשים, האדמה זזה, יבשות נולדות. ביצית וזרע מתנגשים חומר נטמע בחומר ונולד יצור חדש. ההתנגשות, כמו התאונה, היא רגע לא צפוי, היא קוטעת את הרצף, את הזרימה, יוצרת נתק שממנו עולה פוטנציאל חדש.
    שני עקרונות עיקריים מובילים את מעבדת המחקר שלנו: עבודה ניסיונית ביצירה משותפת ומחשבה דרך חומר. מעבדת המחקר נועדה לאפשר זמן ומרחב לתהליכים ארוכים של חקירה משותפת שסופה אינו תוצר מוגדר מראש. הזדמנות לאתגר את פרקטיקות העבודה האישיות ולהרחיב את היכולות של הטכנולוגיות הקיימות במקום.
    לאורך שלושה חודשים נעבוד עם חומרים ושיטות עבודה וטכנולוגיות הקיימות בסדנה, נלמד על המושג ״התנגשות״ מפרספקטיבות מחקריות שונות, נתנסה בעבודה משותפת בתוך הקבוצה, נצא לסיורים ונשמע הרצאות. העבודה לאורך שלושת חודשי התכנית תתקיים בסדנת המקס בהנחייה ובליווי מנהלת הסדנה אילי לוי. את מפגשי הלימוד הקבוצתיים תוביל אביטל ברק, מצוות האוצרות של המרכז. לאורך שלושת החודשים יקבלו האמנים ליווי אמנותי מצוות המרכז.
    המפגשים יתקיימו במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, מאמצע נובמבר ועד אמצע פברואר, אחת לשבוע, בימי רביעי בין השעות 10:00 – 18:00. אחת לשבועיים יום העבודה יפתח בשעתיים שיוקדשו ללמידה משותפת. מפגשים אלו יכללו הרצאות עם אנשי מקצוע מתחומים שונים, שיחות ליווי עם אנשי המרכז לאמנות דיגיטלית והצגות של פרקטיקות עבודה של חברי הקבוצה. במהלך שלושת החודשים תתאפשר עבודה משותפת בהרכבים שונים בתוך הקבוצה בשאיפה לשמר את הרוח הניסיונית של המרכז.
    לצורך ההגשה יש למלא את הטופס הדיגיטלי – https://tinyurl.com/8x2hs8at
    מועד הגשה אחרון – 06.10.22
    דימוי: שרון פדידה
    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: