הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    תוכנית שהות אמן

    • תאריך פתיחה: 28/02/2022

    התכנית מזמינה אמניות ואמנים מכל התחומים לשהות של חודש עד חודשיים במרכז לאמנות דיגיטלית. המרכז יעמיד לרשות האורחים סדנאות עבודה וסיוע מקצועי לאמנים וחוקרים מתחומים שונים כדי לממש פוטנציאל הגלום בחיבור שבין אמנות עכשווית, פרקטיקות חברתיות, טכנולוגיה ומחקר.

    המשתתפים מוזמנים לפתח עבודה חדשה או גוף עבודות, תוך שימוש בפלטפורמות השונות של המרכז: חדר המוסיקה ותחנת הרדיו, מעבדת מקס מלאכות ומכונות, ארכיון המרכז, חללי תצוגה, חדר הדפוס ועוד, תוך ליווי מקצועי של צוות המרכז.

    בנוסף לפיתוח פרויקט אישי התכנית תשלב פעילות עם הקהילה המקומית בשכונת ג'סי כהן. עבודה המשלבת קהילה הינה רכיב מרכזי ממערך הפעילויות הקבוע במרכז.

    במסגרת מחויבות שבועית לפעולה קהילתית, משתתפי התכנית יוכלו לבחור באחד הפרויקטים הקיימים ולייצר בתוכו פעילות או לגבש פעולות חדשה בשילוב הקהילה המקומית.

    האמנים המשתתפים בתכנית:

    ריקי אלקיים

    בוגרת המדרשה לאמנות בבית ברל, התמחות בצילום ובווידאו (2008).אמנית סיבים, מתמחה בעבודה עם צמר וטקסטיל ויוצרת פסלים רכים כמו גם משטחים דו מימדיים.

    ההשראה לעבודה נובעת ממלאכות קדומות-מסורתיות, מעולם החי, ומטבע פראי, תוך התמקדות בחומר החי ובגוף. הקשר שבין עולם החי והבר לאדם, ולגוף האישה בפרט הוא במוקד היצירה האמנותית שלי. מלמדת בסטודיו ויוצרת שותפה לפודקאסט- ״פותות הפותקאסט״  החוקר אומנות נשים דרך אסטרולוגיה וביוגרפיה.

     

    בצלאל בן-חיים 

    בעל תואר ראשון מ'בצלאל' בירושלים, ובוגר התוכנית ללימודי המשך באמנות של המדרשה לאמנות, בית-ברל. נבחר לחממת האמנים של יריד 'צבע טרי' 2020, ומציג רבות בארץ ובחו"ל.

    בצלאל משתמש במדיום הצילומי כדי לשאול שאלות על זיכרון, על אמת, על טראומה, ועל תרבות. כדי לומר משהו על איך המאבק המתמיד שבין אור לשקט, בין העתיד לצל, בין שמש לגעגועים הוא זה שמפסל את כולנו ואת המקום הזה בו אנחנו גרים. בעבודותיו הוא חוזר רבות למדבר, מצלם את המאבק של האדם בטבע, מחפש לשווא את עצמו בתוך הזיכרונות המאובקים שאבדו בזמן.

     

    אברהם הרוש 

    הרוש בוגר תואר שני באמנויות (MFA) של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ירושלים, ותואר ראשון במחלקה לצילום של מכללת ויצו חיפה. עבודותיו הוצגו בגלריות שונות בארץ.

    בעבודותיו בוחן הרוש את הייצוגים של חומרים, אובייקטים וטקסים בהקשרים פוליטיים ותרבותיים. עבודותיו עושות שימוש פיסולי אחר בחומרים מוכרים ועל ידי כך חושף את התכונות המופשטות של החומר. עבודתו מנסה להעמיד בסימן שאלה את תפקיד הקהל באמצעות פסלים, מיצבים ווידאו אינטראקטיביים עם הקהל.

    דנה ונציה

    אמנית וידיאו היוצרת סרטים תיעודיים, היברידיים, העוסקים במנגנוני אמונה, שליטה ותקשורת, העוקבים אחר החתירה אל האמת.

    בעלת תואר ראשון בתולדות האומנות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני באומנויות (MFA) מהרויאל קולג' לאומנויות בלונדון. סרטיה הוקרנו במוזיאונים, גלריות, ופסטיבלי קולנוע ברחבי העולם. לאחרונה היא סיימה  את תקופת השהות שלה בתוכנית הרזידנסי היוקרתית של אקדמיית יאן ואן אייק בהולנד.

    פיי שפירו 

    זמרת, מלחינה ואמנית רב תחומית. עבודותיה חוקרות קול והקשבה כחומר, כלים ומודל לצורות הוויה וחיבור רדיקליות וריפוי אישי וקולקטיבי וכוללות הקלטות, מופעים תלויי מקום, וטקסים קהילתיים.

    פיי יוצרת את ׳מקלעת׳ – מרחב לקולות להתגלות, והיתה שותפה להקמת ההרכבים ׳אברא אנסמבל׳ ו׳מקהלת גיא בן הינום׳. הוציאה את האלבום ״אלף נשיקות״ ועוד שני מיני אלבומים ״שערעש״ ו״פיי והאינסוף – לייב במוסררה מיקס״

    יהונתן רון

    אמן רב תחומי ויוצר תיאטרון. בוגר תואר ראשון במסלול המצטיינים של בימוי תיאטרון והוראה בסמינר הקיבוצים ותואר שני בתוכנית ה M.F.A באמנות בבצלאל.

    הציג בפסטיבלים: אוהבים אמנות עושים אמנות, פסטיבל עכו, רגע אחד ותלוי במקום. 

    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: