הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    מרחבים לימינלים – לייפציג, גרמניה

    • הפעילות הסתיימה
    • תאריך פתיחה: 13/12/2021
    הפרויקט מרחבים לימינליים צמח עם היוזמה של קבוצת אמנים פלסטינים וישראלים המתנגדים לדינמיקה ההרסנית המלווה בהעדר זכויות אזרח ואדם ממנה סובלים הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי.

    מרחבים לימינליים / grenzraeume הוא פרויקט של האגודה הפלשתינאית לאמנויות עכשוויות (Palestinian Association of Contemporary Arts) ברמאללה, של המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון, ושל האוניברסיטה לאמנויות (University of the Arts) בברלין.

    במרץ 2006, הוזמנו לקחת חלק בפרויקט – אמנים, ארכיטקטים, אקדמאים ואנשי קולנוע פלסטינים, אירופאים וישראלים לבחון את הסטאטוס של מרחבים יומיומיים, גבולות, אמצעי הפרדה פיזיים וטריטוריות תרבותיות בתוך המציאות של הכבוש הישראלי ולאתגר את יכולתה של האמנות לשמש מוליך לשינוי פוליטי וחברתי. הפרויקט מתמקד במרחב האורבני המחולק והמפורד באופן רדיקלי באזור ירושלים/רמאללה. מרחב זה הפך למעבדה של אורבניזם המבוסס על אמצעים קיצוניים של הפרדה אתנית. אמנים, אוצרים אקטיביסטים ואנשי אקדמיה השתתפו בפרויקט במסגרת של פגישות ודיונים שמטרתם הייתה עידוד מעורבות פוליטית פעילה יותר בקרב העוסקים באמנות. בנוסף, אנו מקווים שדרך ההשתתפות בפרויקט זה יווצרו אפשרויות חדשות של קשר וחילופין על בסיס אישי, ואף יותר מזה.

    הפרויקט יצא לדרך בכנס שהתקיים במרץ 2006 באזור מחסום קלנדיה, בין ירושלים ורמאללה. בעקבותיו שהה כל אחד מהאמנים באזור, וחקר טקטיקות ואסטרטגיות אמנותיות שבאמצעותן ניתן להתייחס לפיזיונומיה של אתרים ספציפיים ולאופן התפקוד היומיומי שלהם, תוך כדי חשיפת הפוליטיקה של הכיבוש הישראלי כפי שהיא באה לידי ביטוי במרחב עצמו ובקונטקסט הסובב אותו. בהקשר זה נחקרו תפיסת הגבולות והאפשרות להגיע אליהם ולחצות אותם, מידת העבירות שלהם והפוטנציאל שלהם לתפקד כאזורים של מגע ותקשורת.

    תהליך זה הוביל ליצירת יותר מ 20 עבודות חדשות, המוצגות כעת לקהל הרחב בחלל הספרייה העתידי של הגלריה לאמנות עכשווית לייפציג (The Gallery for Contemporary Arts Leipzig, GfZK), הכוללת כבר את המדפים של מיצב הספרייה שיצר ויטו אקונצ’י (Vito Acconici) בדוקומנטה X, היוצרים קונטקסט תצוגה יוצא דופן. קונטקסט זה משמש כתיבת תהודה משותפת למרחבים לימינליים/grenzraeume כארכיון מתהווה של מחקר ועשייה במזרח התיכון ולשאיפה המוצהרת של GfZK להקים ספרייה ציבורית.

    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: