הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    תגידי איך קוראים לך

    • משך זמן הפעילות: 09/03/2019 - 25/05/2019
    ריטואלים חדשים לתזמורת החריקות מאת תום סולוביציק ומיכל אופנהיים

    המרכז לאמנות דיגיטלית חולון מזמין למופע מיוחד:

    יום שבת, 9 במרץ בשעה 20:30

    יום שבת, 25 במאי בשעה 20:30

    תזמורת החריקות פועלת זה מספר שנים במרכז לאמנות דיגיטלית ומורכבת מקבוצה של נשים לא מוסיקאיות שהגיעו להישגים נהדרים, פיתוח הקשבה ונגינה משותפת, רב שיח והתמדה. התזמורת הופיעה בשנות פעילותה באופן קבוע ואף נכתבו לה יצירות ע״י מלחינות ומלחינים מרכזיים בתחום המוזיקה העכשווית – יצירתית.

    חברות התזמורת: ג'וליה אלמוג, ציפי דבאח, מרים כהן, דובה לבנון, רותי לוי, דינה מנחם, דורית פינטו, לאה פוני, שוש צ'רכי, עדה רחמים.

    מנחי התזמורת: אמנון וולמן, דן ויינשטיין, תום סולוביצ'יק

    בהופעה תבצע התזמורת יצירה חדשה מאת תום סולוביצ'יק ומיכל אופנהיים, שנוצרה בחודשים האחרונים במהלך סדרת מפגשים עם מיכל אופנהיים. ביצירה נדרשות חברות התזמורת להסתמך באופן נרחב הרבה יותר מבעבר על הקול ועל הגוף ככלים המרכזיים ביצירה, ומתוך חומרים אלה תציג התזמורת את עצמה ואת הדמויות המגוונות שמרכיבות אותה תוך כדי התעסקות – גם אם עקיפה – בנושאים של זמן, זכרון והתכלות.

    הארוע הוא מעין ׳מסע קטן׳ שיערך מחוץ למרכז לאמנות דיגיטלית, בו תזמורת החריקות תוביל את הקהל ותשתף אותו בטקסים השונים שלה דרך שימוש בתנועה, קול ונגינה.

    מיכל אופנהיים היא אמנית קול, מלחינה ויוצרת בשדה פרפורמטיבי רחב שבמרכזו החקירה הקולית. ביצירתה היא עוסקת בשאלה מאין מגיע הקול ומהן השלכותיו על תהליך היצירה. אופנהיים היא ממקימות מקהלת גבעול, הרכב ווקאלי ניסיוני שפעל בין השנים 2001-2005. היא יצרה את המופע  ׳ערש – שירי ערש למבוגרים׳, שרץ בין השנים 2016-2018 ואף עלה בפסטיבל ישראל. היא גם יצרה שני אלבומי סולו שזכו לשבחי המבקרים, והופיעה בפסטיבלים ומוזיאונים מרכזיים.
    במקביל ליצירה, היא מלמדת ״הדרך לגילוי הקול״ בחוג לתיאטרון, אוניברסיטת תל אביב.

    יוצרת ומנחה סדנת ׳קול חלל׳ ו׳מחוללות קול׳, פרי עבודתה הוורסטילית עם שחקנים, רקדנים זמרים ויוצרים במוסדות שונים, בין השאר, בחוג לכוריאוגרפיה באקדמיה למוסיקה ומחול ירושלים, המדרשה בית ברל, מרכז כלים לכוריאוגרפיה ועוד.

    תום סולוביציק, מוסיקאי ואמן סאונד. בוגר תואר ראשון במוסיקה ופילוסופיה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בהצטיינות בסאונד ארט מהאונברסיטה לאמנויות, לונדון (UAL). עבודותיו מתמקדות בייצוגים שונים של מקום דרך סאונד ושפה ובחקירה של תופעת הקול האנושי. תום פועל במגוון מדיומים בינהם מיצגים, מיצבים, הקלטות שטח ושיתופי פעולה עם אמנים פלסטיים ורקדנים. עבודותיו הוצגו בגלריות ופסטיבלים בארץ ובחו״ל. כמוסיקאי בעל עניין רב באלתור וכמלחין, חוקר את השקט ואת תכונותיו של הסאונד כחומרי גלם מרכזיים ביצירותיו. הופיע עם מגוון רחב של מוסיקאים בארץ ובחו”ל והוציא מספר דיסקים בלייבלים אירופאיים (creative sources, aural terrains). מלמד בתכנית ללימודים מתקדמים במוסיקה אקספרימנטלית וסאונד ארט במוסררה, מנחה-שותף של תזמורת החריקות במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ומנהל אמנותי-שותף באנסמבל מוסיקה נובה.

    הכניסה חופשית!!

    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: