הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    מי בא אחרינו?

    • משך זמן הפעילות: 09/10/2021 - 09/10/2021

    מוצ"ש 9.10.2021 החל מ-18:00 ועד חצות

    הכניסה חופשית בהתאם למגבלות התו הירוק

    "מי בא אחרינו?" הוא אירוע רב-תחומי ברוחו ובהשראתו של אורי קצנשטיין במלאות שלוש שנים למותו. קצנשטיין היה אמן רדיקלי שעבודתו התאפיינה בחיבורים ייחודיים וחסרי פשרות בין פרפורמנס, סאונד, וידאו ופיסול. בעבודתו התייחס פעמים רבות למהות האנושית בעולם, לחריגות המתקיימת בתוכה ולנוכחות הגוף על פצעיו ושיבושיו. קצנשטיין דחק שוב ושוב את גבולות המדיום והדימוי ופרץ דרכים חדשות לאמנים רבים שהגיעו אחריו. הוא היה ידיד המרכז לאמנות דיגיטלית מראשיתו, ייסד בו את רדיו חלאס (https://halas.am) והיה שותף חשוב לפרויקטים רבים.

    בערב יוצגו כ-20 מופעים, עבודות פרפורמנס, סאונד, וידאו ומדיומים מעורבים של אמנים ישראליים, לצד עבודות פילם מוקדמות של קצנשטיין מניו יורק וישראל, המוצגות לראשונה מזה 40 שנים.

    עוד באירוע יושק פרס חדש לאמנות רב-תחומית ע"ש אורי קצנשטיין לאמנים ויוצרים. הפרס השנתי על סך 70 אלף שקלים יינתן לאמן, אמנית או קבוצת יוצרים עבור פיתוח ומימוש של עבודה רב-תחומית חדשה. הקול הקורא למחזור הראשון של הפרס יפורסם בסמוך לאירוע. ההצעה תבחר ע"י ועדת הפרס המקצועית במהלך חודש דצמבר 2021.

    כמו כן, יושק אלבום חדש מעבודות הסאונד של קצנשטיין לאורך כל שנות עבודתו, הכולל קטעים נסיוניים שלא נשמעו עד כה. האלבום Uri Katzenstein – Audio Works יושק בגרסה דיגיטלית ולקראת מהדורת ויניל כפול אשר תופץ במהלך 2022. את הגרסה הדיגיטלית והאנלוגית אצרו אהד פישוף, ישי אדר וביניה רכס, ובערב זה ישמיעו מהאלבום ומהחומרים שנותרו על רצפת העריכה, וישוחחו על התהליך ועל יצירתו של קצנשטיין.

    האירוע שואף ליצור קהילת ממשיכי דרך ולהוות מקום התכנסות שנתי לאמנים שפועלים בין הגבולות המדיומליים ובחזית הניסיונית. הערב כולל  מופעים, עבודות פרפורמנס, סאונד, וידאו ומדיומים מעורבים של אמנים שונים לצד עבודות מוקדמות של קצנשטיין, המוצגות לראשונה מזה ארבעים שנה. עוד באירוע נשיק פרס חדש על שמו של אורי קצנשטיין ואלבום מיצירות הסאונד שלו.

    השאלה "מי בא אחרינו?" מוצבת באירוע כשאלה פתוחה לאמנים ולקהל וכהזמנה לעסוק בשינוי ובהתפתחות החיים האנושיים, באפשרות לדמיין מחוזות חדשים, להתנסות ולפרוץ גבולות. המהלך מתחקה אחר הזמנה של הפילוסוף הצרפתי ז'אן לוק ננסי, שפנה בשנת 1991 להוגים ולאנשי רוח בשאלה "Who comes after the subject?". שאלה זו ניסתה לתפוס רגע מפתח בפילוסופיה הקונטיננטלית ובמה שכונה ׳מותו של הסובייקט׳ בפוסטמודרניזם של מחצית המאה העשרים. שלושים שנה מאוחר יותר, הפרויקט הנוכחי מזמין מחשבה רחבה על פוטנציאל השינוי במשמעות היות-אדם בהווה ובעתיד בעקבות התמורות שהאנושות עוברת בעשורים האחרונים; תמורות הנובעות ממשברים אקולוגיים, חברתיים ופוליטיים לצד התפתחויות טכנולוגיות מהירות, חיבור למרחבים הדיגיטליים ותפיסות משתנות של החיים האנושיים, כמו הפוסט-הומניזם שמדמין אנושות משתנה או מוחלפת, וכל זאת מתוך הקשרים גלובליים ומקומיים. סוגיות אלה העסיקו את קצנשטיין ברבות מעבודותיו והשפיעו על הדרכים שבהן ביקש לפנות אל קהילה עתידית.

    22:00-18:00

    טל רוזן אליעזר

    קצוות מפוצלים // מיצג 

    שיער אדם שנאסף ממספרות במשך כמה חודשים פרוס כמרבד בחדר קטן. על מרבד השיער עומדים כיסאות שעליהם יושבים גבר ואישה. הגבר קולע צמה ארוכה לראשה של אישה, פורם וקולע שוב. העבודה מציגה את הבזות (abject) המידתית שיש בשיער אדם לאחר שנותק מהקרקפת, לעומת ההתרגשות וההערצה שהוא מעורר כשהוא מטופח ומוצג לראווה על הראש.

    משתתפים: טל רוזן אליעזר, תמר לנדסברג יקרביץ'

    19:30-18:30

    שאול קוהן

    שאול קוהן // מופע

    שאול קוהן מנגן על בס, חפצים, מיקרופונים ורמקולים

    19:30-19:00

    גיא דוביוס

    מדממ // מיצג

    מחט הננעצת בעור מדממת החוצה את הזרימה המתמדת של גלי האתר. הגלים עצמם אינם נשמעים, אך דרך המקלט אפשר לשמוע את את דימוים/דימומם כצלילים המועברים מבעד לממשות הסונורית הרגילה. מפגש חד-פעמי בין גוף לרצפט עם דוקטור דם בפה – אמיר גבעון.

     

    20:00-19:30

    נמרוד גרשוני

    פסאז׳ סינטטי // מופע

    מופע חי בסביבה שהיא בין אולפן טלוויזיוני לחלל ביתי ארעי. סינתזת סאונד-וידאו נרקמת מול קהל ומתהווה ממבע מופשט ומדיטטיבי לכדי יצירה מלודית רפלקסיבית.

     

    20:30-19:30

    ערן זקס, דודיק אופנהיים, אלכס דרול, אדם שפלן

    קאדאבראייזאפונמיסי // מופע

    Cadavereyesuponmesee הוא הרכב שמבצע את שירי הנוייז של קאדאבראייז בגרסאות חרישיות, שקטות שקטות, שקטות. אותה כמות של אנרגיה, מופנית פנימה במקום החוצה.

     21:00-20:00

    יובל מנדלסון ואסף תלמודי

    מופע מוזיקה והגיגים על החיים במקום הזה, על מי ומה אנחנו ועל העתיד לבוא

    20:30-20:00

    שחר מרקוס

    עבודת יד // מופע

    עבודת פרפורמנס במרחב הציבורי הבוחנת טקסט באמצעים של פעולה, גילוי והיעלמות

    21:30-20:30

    זוהר שפיר

    ניקו טין // מופע

    ניקו טין (זוהר שפיר) בהופעת פופ היפנוטי בליווי הזמרות שירה יידוב ופלג חלפין והסקסופיניסט שהם סכנה מנלה. שפיר עוסקת במרחבים שבין נוסטלגיה, דה-קונסטרוקציה של מוזיקה פופולרית ומסורות שמקורן ברוק'נרול.

    22:00-21:00

    נטע וייזר

    Closer than it Seems מתוך רדיו-כוריאוגרפי (בכורה ישראלית)

    ארכיון מחול רדיופוני המתמקד ביצירות מחול שנוצרו בתקופות של הגירה וחציית גבולות. באירוע מוצג הפרק השני מתוך פרויקט הכולל סדרה של ארבעה פרקים בשידור-חי מארכיוני מחול בברלין, בקלן, בתל-אביב ובוינה. המופע  משרטט היסטוריה מקומית, מזרח-תיכונית, של מחול. במסגרתו, נעלה באוב צלילים מביירות, קולות מאתונה ורחשים ירושלמיים. המופע משודר מהארכיון למחול בבית אריאלה כחלק מפסטיבל צוללן ומועבר בשידור חי ברדיו חלאס. הקהל מוזמן להתכנס להאזנה משותפת.

    כוריאוגרפיה וניהול אמנותי: נטע וייזר

    מפיקת רדיו: לנה קוסיקובה
    יעוץ היסטורי: אנה לאון
    דרמטורגיה: פרנסין ואן דר פוט
    מלחינות: מרתה גנטילוצ'י, אזאדה נילצ'יאני, מרים שיקלר
    פרפומריות: תהילה ניני גולדשטיין, מיכאלה קתרניס, נטע וייזר

    מחקר סומאטי: מירה הירץ
    הפקה: שירה טבצ׳ניק

    21:30

    השקת פרס חדש על שם אורי קצנשטיין לאמנים רב-תחומיים

    הצגת תוכנית הפרס והקרנת עבודות הווידאו של קצנשטיין:

    The Word is Vrum Vrum 16mm, 1979

    Anna’s Assignment, 2017

    24:00-22:00

    אהד פישוף, ישי אדר, ביניה רכס 

    השקת אלבום חדש מעבודות הסאונד של קצנשטיין Uri Katzenstein – Audio Works 

    המוזיקאים והיוצרים אהד פישוף, ישי אדר וביניה רכס, שליקטו עבודות סאונד של קצנשטיין ואצרו את האלבום החדש, יקיימו האזנה מודרכת לקטעים נדירים וייחודיים מתוך העיזבון. באירוע נשיק את האלבום בגרסתו הדיגיטלית. אלבום ויניל כפול יופץ במהלך 2022.

    22:00-18:00 – במבנה המרכזי: עבודות סאונד, מיצב ווידיאו, לצד עבודות מוקדמות של קצנשטיין; ותערוכה של אסף עברון

    אדר גולדפרב

    חדר הכמעט // מיצב

    חלל שבו אסופה של חפצים ואובייקטים השרויים בשלל מצבי ביניים של תנועה ושל נוכחות.

    אנה ווילד

    Making a Great Leap Forward! // וידיאו

    העבודה מעוררת קול פנימי ומשתחלת אל הרווח שבין שמיעה ודמיוּן.

    במרכזה עומד הרעיון שהתנועה במרחב ובזמן היא פיזית, פסיכולוגית ורוחנית בעת ובעונה אחת.

     

    אורי קצנשטיין

    עבודות מוקדמות בפילם 8 מ"מ

    בסוף שנות השבעים ובתחילת שמונים יצר אורי קצנשטיין סדרת ניסיונות בפילם – מחוות מושגיות ופרפורמטיביות. עבודות אלה יוצגו לראשונה מזה עשרות שנים.

    איגור סימיק

    INSTANT BUT DISTANT – מיידי אך מרוחק // וידיאו

    דפי נייר צבעוניים נערמים זה על זה, במעין וידאו קליפ, לצלילי שלושה טראקים שנוצרו במהלך הסגר. על הניירות כתובות ביד רשימות העוסקות בדימויים דיגיטליים. העבודה נעשתה בהשראת אסופת הרשימות הנרחבת של מרסל דושאן.

    חנן בן סימון ואינקיאנג ביי

    מוזיאון להיסטוריה לא טבעית // מיצב

    ציפור נזכרת בערגה בעברה כדינוזאור, ושקית ניילון בתפקיד אלוהים משקיפה עלינו מתחילת הזמן ועד סופו.

    עידו גורדון

    אפילוג

    קומיקס קצר המספר את סיפורם של שני כיסאות בניסיון להשיב על השאלה ״מה קורה לפסל לאחר מות האמן?״ הקומיקס ראה אור לראשונה במגזין ״חושך״ (2021).

    תאיר אוריה

    אלגוריתם תניני: שם זמני // מיצב

    תנינה מספרת את סיפורם של הלא נודע ושל הלא-מודע. התנינה, שהגיחה מזיכרון ילדות או מסיפור רחוק, השילה מעצמה את עול המציאות ובהתרחשות דמיונית פיתחה עצמאות. היתקלויות והתנגשויות מהוות קרקע פורייה לגלגוליה העתידיים.

     

    תמי בן תור

    רות כץ // וידיאו

    מבוסס באופן חופשי על ראיון עיתונאי עם רות כץ – אשכנזית, זוכת פרס ישראל.

    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: