הזמנת סיור

אנא שלחו לנו מייל עם הבקשה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

    הסוכנות לניהול ותיעוד בעיות

    • משך זמן הפעילות: 10/01/2012-

    הסוכנות לתיעוד וניהול בעיות מסייעת לאנשים לתעד את בעיותיהם באופן יצירתי, ושואפת לעורר בהן דיון. היא הוקמה במטרה לעודד אנשים להשמיע את קולם, ולחשוב על הבעיות שלהם ועל יחסם אל עצמם ואל האחר בצורה שונה. הסוכנות מקווה להציף ולהפיץ קונפליקטים גלויים וסמויים, תוך בחינה מחדש של הנחות יסוד ואינטרסים. בנוסף, שואפת הסוכנות לעודד אנשים להשתמש בוידיאו כאמצעי ביטוי וככלי של אקטיביזם וסולידריות חברתית.

    הסוכנות נהגתה על ידי האוצרת מעין שלף, שהזמינה לפרויקט הפיילוט חמישה אמנים שהמדיום המרכזי שלהם הוא הוידיאו, והם בעלי עניין בדיאלוגים ניסיוניים- יוחאי אברהמי, יעל ברנט, שי- לי עוזיאל, רופינה מורביובה לין  ולירז פאנק. הפיילוט יתקיים בשכונת ג’סי כהן בחולון, כחלק מהפעילות המתמשכת בשכונה של המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית: החל מה-10 בינואר, הסוכנות תפתח משרד שהוא גם סוג של סטודיו לצילום במרכז המסחרי של השכונה, ותארח שם אנשים שיספרו מה מטריד אותם. תושבי השכונה והאמנים יעבדו מתוך דיאלוג על מנת לתעד את הבעיות. האמנים יסייעו למשתתפים להבין וללמוד את דרכי ההבעה שהמדיום מאפשר באופני פעולה שונים. בהמשך יועלו התוצרים ליוטיוב, שם יוזמנו אמנים נוספים, לצד הקהל הרחב, להגיב ולהתייחס לבעיות המתועדות. כמו כן, הגולשים יוכלו להעלות בעיות נוספות שמטרידות אותם. כך למעשה, כל אחד יוכל להיות סוכן או לקוח, יועץ או מתייעץ, או שניהם יחדיו, והפרויקט יוכל להמשיך ולהתרחב באופן אורגני.

    הסוכנות נולדה מחיבור בין שתי צורות של דיאלוג יצירתי שרב הדמיון ביניהן: התפיסה האקטיביסטית והאינטראקטיבית של אמנות חברתית, וזו השיתופית והקהילתית של האינטרנט. שתיהן נתקלו בבעיות לא פשוטות: אמנות חברתית מוערכת על ידי קהל מוגבל ושבוי מראש, בעוד רוב הציבור נמשך לאמנות ספקטקל מסחרית. בנוסף, היחס בין האמן לקהילה לעולם אינו שוויוני, וגדולים הפערים בגישה ובציפיות בין שני הצדדים. בעיה נוספת היא מורכבות התיעוד ואופני התצוגה של פעולות שנעשות עם קהילה ובתוכה. סוג התקשורת ברשת הוא לכאורה יותר שוויוני ונגיש: אנשים מייעצים זה לזה וחולקים את הידע שלהם על מנת ליצור פרויקטים שיתופיים. מיליוני אנשים יוצרים וצורכים דימויים בקלות ובנוחות. אך התקשורת ברשת מבוססת רבות על אינטרסים אישיים, כלכליים ופוליטיים. לדוגמא, רוב סרטוני הייעוץ שמועלים לרשת ((Tutorials רווים בתוכן שיווקי ומשרתים גופים מסחריים או ממשלתיים. בנוסף, פעמים רבות צורת התגובה היא שטחית ולגלגנית, והריבוי הכאוטי והמסחרר במהירותו של הדימויים מקשה על הפרדת המוץ מן התבן.

    הסוכנות משתמשת בשיטות הפעולה של האינטרנט בכלל והיוטיוב בפרט: טשטוש הגבולות בין היצרן לצרכן, שיתוף בידע על מנת לפתור בעיות, תגובות וידיאו, חיקוי, מחוות, וידוי, חשיפה בפומבי והפצה ויראלית. אך בניגוד לרוב החומרים שניתן למצוא באינטרנט, הסוכנות מנסה לתעל אופני פעולה אלה אל תוך עולם מורכב יותר של דיון בבעיות חברתיות, אישיות ופוליטיות. על ידי שימוש בשפת האמנות, שמאפשרת מורכבויות ומשאירה מקום לספקות, היא מנסה לתקשר ולגשר תוך בדיקת גבולותיו ומגבלותיו של המדיום.

    משרד הסוכנות במרכז המסחרי של שכונת גסי כהן יהיה פתוח בין ה-10 לינואר ל-7 בפברואר, בימי שלישי בין  20.00-18.00 ובימי שישי בין 11.00 -13.00.
    אתם מוזמנים לבוא ולשוחח איתנו על מה שמטריד אתכם.

    אנא פנו אלינו ל [email protected]

    תודה שנרשמתם לפעילות
    שם של האירוע
    תאריך: